Punkter i livet

Vi är några dövblinda ungdomar som har tankar och åsikter kring dövblindhet.

#23 Elena: Sista dagen som gästskrivare.

Kategori: Vodd

Hej! Tredje advent idag och sista dagen som gästskrivare :) Bra ljus är något som är väldigt viktigt för mig. Jag slipper anstränga ögonen, blir piggare av det och mindre olyckor sker ;) Mysljus är också en viktig faktor då jag får vila ögonen på något rogivande. Lustig skillnad där. Att ha Usher syndrom för mig har inte varit en jätte stor sak då jag tidigt fick diagnosen och har fått växa upp med det. Med peppande föräldrar som har låtit mig prova på allt. Ja pappa har låtit mig provköra hans motorcykel och bil :) sedan att jag har varit relativt öppen med min synnedsättning har också gjort mig mindre funktionshindrad. Att jag inte har sett i några situationer har inte varit ett problem. Det har alltid gått att lösa. Min syn har länge varit stabil och jag hoppas innerligen på att den fortsätter på samma bana. Men skiter det sig totalt - ja då får man sadla om och lösa det så gott det går :). Och sedan så är jag trygg i och med att jag vet att jag inte är ensam om det här. Jag har en hel förening full med människor som har samma syndrom som jag. Med de här orden så tackar jag för mig :) Vill ni följa mig här så kan ni söka er till @elenayllevante. Slutligen: Din inställning är det som avgör hur livet är/blir.
 
Syntolkning: Fyra adventsljus varav tre är tända. En orange lejon kan man skymta i den mörka bakgrunden. Väggtapeten är blommig med guld, silver och grå inslag.
Kommentera inlägget här: