Punkter i livet

Vi är några dövblinda ungdomar som har tankar och åsikter kring dövblindhet.

#63 ÄR jag dövblind...

Kategori: Dövblindhet

Idag kopierar jag ett inlägg från min blogg... Livskarusellen-i nöd och lust
 

ÄR jag dövblind?

Jag har dövblindhet, jag ser väldigt dåligt i vissa situationer, ibland inte ett dugg, oftast sisådär... Enligtmina mått alltså
Hör jgör jag oxå.. Sisådär, blir en hel del feltolkningar ibland men går okej med rätt förutsättningar
Jag har dövblindhet... Men ÄR jag dövblind?? Jag ÄR Cia, en halvgalen brud med begränsningar, med möjlighet att hitta nya vägar, nya vägar att få utforska livets gåvor
Jag ärnyfiken, har alltid varit, svårt att vara tillbaka dragen även om jag är det till en början, min dövblindhet gör att jag måste kolla in läget lite. Måste scanna av terrängen innan jag travar ut i den
Jag har dövblindhet, därför kan jag ibland va rätt klumpig, gå in i folk, välta ner kaffe, säga fel svar mm mm
Jag har dövblindhet som gör att jag inte kan vara fullt så impulsiv som mitt sinne vill va
I dessa tider är det mkt skriv om du ÄR vad du äter, dina tankar styr ditt liv, du blir vad du känner mm mm
Jag upplever att om jag fyller mina tankarmed sånt jag VILL HA i mitt liv så kommer det till mig, tanken/känslan attraherar
Om jag fyller mitt liv med glädje skratt gemenskap familj lycka o kärlek så får jag det, jag blir en del av det
 
Jag är det trots jag har dövblindhet....
 
Men ÄR jag dövblind? 
En undran i ordval ❤️
 
//Cia
 
Kommentera inlägget här: