Punkter i livet

Vi är några dövblinda ungdomar som har tankar och åsikter kring dövblindhet.

#42 Tack

Kategori: Allmänt

Ville bara tacka för att jag fått vara gäst här på Punkter i livet den här veckan. Imorgon åker jag till Göteborg tillsammans med idrotsföreningen i Kristianstad, så det här blir mitt sista inlägg.

Det har varit mycket kul att få skriva och kul att så många har velat läsa det jag skrivit. Jag kommer att fortsätta läsa Punkter i livet och kanske kan jag gästa fler gånger.

Hur som helst så är det en mycket bra blogg, full av kloka tankar och intressanta inlägg. Jag hade gärna velat skriva några fler inlägg, men jag drar ju som sagt till Göteborg imorgon och kommer inte att ha någon dator där.

Det är dags för Göteborg Open igen. Det är det varje år. Då kommer det folk från riksgymnasiet i hela Sverige och tävlar i olika sporter.

Nu är jag egentligen inte alls så sportig av mig, men det är kul att bara få komma iväg, sova på hotell och ha disco på lördag kväll. Men jag ska i alla fall tävla i boccia. Det enda sättet som jag kan förklara den sporten på, är att det handlar om att kasta ut små bollar på golvet. Några av er kanske vet vad det är, men själv har jag fått frågan vad det är för någonting och kunde inte svara på det, fast jag vet mycket väl vad det är. Det är bara svårt att förklara.

Jag vann guld i boccia i Göteborg Open för två år sen. Det trodde jag inte! Jag som i själva verket är både ointresserad och usel på typ alla sporter som finns. Aldrig kunde jag tro att jag skulle vinna guld!

Det brukar vara väldigt stojigt och högljutt där, vilket leder till vissa problem för mig, men jag försöker ändå lösa det på något sätt. Min synskada gör även så att jag måste ha lite assistent-hjälp när jag spelar boccia och då måste vi ha vissa tecken, för assistenten får inte säga något till mig. Då finns det risk att min motspelare fuskar, eller något i den stilen.

På lördag kväll brukar det bli disco och i år ska det till och med vara live-band. Hur coolt som helst! Dessutom ska vi bo på ett alldeles nybyggt lyxhotell.

Jag har varit på Göteborg Open två gånger förut och det här är tredje gången. Det skulle ha varit fjärde, men då jag blev sjuk förra året fick jag stanna hemma. Jag hade akut öroninflammation. Jag hatar öroninflammation, det är nog bland det värsta som finns! Tyvärr så är jag en sådan som har väldigt lätt att få det. Det gör så himla ont att jag nästan vill dö. Det gjorde i alla fall så att jag fick stanna hemma förra året. Jag hade aldrig orkat sitta i en buss i tre timmar och sen vara i full gång hela helgen, med mitt onda öra. Jag får ta igen den här gången istället.

I slutet av detta inlägg vill jag åter igen säga tack för att jag fått gästa här, det har varit jättekul! Följ gärna mig på min egen blogg. www.mikaelasliv.webblogg.se

Ta hand om er allihop!

/Mikaela

 

Syntolkning: MIkaela sitter och spelar på keyboard. Ler, har utsläppt blåblont hår, har på sig ljusrosa kofta, är inomhus.

Kommentera inlägget här: