Punkter i livet

Vi är några dövblinda ungdomar som har tankar och åsikter kring dövblindhet.

#45 Tina, gästbloggare den här veckan. Inlägg 1 från Instagram 160125.

Kategori: Arbete, Dövblindhet

Godmorgon på er!

Jag heter Tina och har fått den äran att gästblogga hos Punkterilivet den här veckan. Jag bor i Helsingborg och här nere i Skåne har snön börjat smälta bort lite. I natt var det minusgrader och just nu regnar det på den packade och halvsmälta snön.
Jag som har Ushers Syndrom och ser ganska taskigt, vågar inte gå ut i det här vädret utan mina rejäla kängor som jag satt isdubbar på. En mycket fiffig uppfinning nu i vinterväder, eftersom jag inte har en chans att se några isfläckar. Nu är jag på väg till jobbet dit jag har tio minuters promenad.
Jag återkommer hit och berättar mer om mig själv senare idag.


Syntolkning: Ett par bruna vandrarkängor på en reklamtidning (Lokaltidningen Helsingborg) på golvet. Den ena skon har vält åt sidan och man kan skönja att det finns isdubbar undertill. Jag har svårt att läsa Lokaltidningen men den duger att sätta blöta skor på... ;-)

 

 

 

 

Kommentera inlägget här: