Punkter i livet

Vi är några dövblinda ungdomar som har tankar och åsikter kring dövblindhet.

#19 Elena: livet med barn

Kategori: Instagram

 
Livet med barn har förändrats drastiskt. Allt hamnar på golvet. Disk och tvättmaskin går varma hela tiden. Måndag idag = reklam i mängder till lillemans förtjusning. Innan jag går in i ett rum måste jag titta mig omkring - speciellt på golvet så att jag inte går på leksaker, reklam, gåstol, ditten och datten. Syntolkning: i köket. Illgrön gåstol framför öppen diskmaskin (torkning) och bredvid den står lillemans matstol och under den ser vi en massa reklam och leksaker på golvet. Tittar jag rakt fram så ser jag endast diskmaskinen och matstolen. Gåstolen ser jag alltså inte. En klar förändring som har skett sen jag blev mamma är att jag alltid skannar av rummet jag ska gå in. Förut var jag mer.. Äsch full i spring 😊
Kommentera inlägget här: