Punkter i livet

Vi är några dövblinda ungdomar som har tankar och åsikter kring dövblindhet.

#57 Cia's vecka

Kategori: Dövblindhet

 Min hund tittar upp mot kameran, jämte honom syns en röd/vit teknikkäpp
 
Hej alla läsare!
 
Jag fick frågan att skriva en vecka, en vecka om mig och mitt liv med dövblindhet
Jag tycker det är viktigt att samhället får massor med information om oss, vilka behov vi har för att fungera som alla andra. För vi är ju faktiskt precis som alla andra, med samma behov och funktioner om förutsättningar är till vår fördel
 
Vem är jag då kanske ni undrar...
jag heter Christina Grönborg, kallas Cia, persontecken cia ( än har ingen kommit på nått bättre;)
Föddes i Danmark en höstdag -67, jag har 4 barn, tvillingkillar fyllda 25 två tjejer, en snart 19 och en på 22
Jag bor i småland, jobbar i Växjö för det mesta men det händer att jag åker iväg och jutbildar dövblinda kollegor i iPhone/iPad användning
I Växjö hyr jag ett rum där jag jobbar med friskvård, jag har eget företag, Cia's Massage
 
Jag har inte någon ledarhund än, men en liten kinesisk nakenhund (som inte är naken) följer mig vart jag går
 
Jag är aktiv inom FSDB, och sitter med i förbundsstyrelsen sedan 2015 och sedan nån vecka är jag ordförande i FSDB Öst
som sagt tycker jag det är viktigt att vi delar med oss av våra erfarenheter för att samhället ska kunna bli tillgängligt fullt ut
 
Vi ses under veckan;)
Kommentera inlägget här: