Punkter i livet

Vi är några dövblinda ungdomar som har tankar och åsikter kring dövblindhet.

#53 Tina inlägg 9

Kategori: Dövblindhet, Hälsa

Hej igen, hälsningar från Tina och crosstrainern (bild 1) på Sats.

En timme på den här är inte det roligaste jag vet... Då brukar jag ta med mig min iPad (bild 2) och läsa böcker. Med inverterad färg och förstorad text går det riktigt bra och tiden rusar plötsligt iväg. :-) smiley

Syntolkning av bild 1: Ett foto av den elektroniska displayen på en crosstrainer. Man ser mest bara gröna prickar mot svart bakgrund mitt i bilden. Uppe till höger står det 56:32 med gröna siffror. Det är den tid jag har kvar att trampa innan prickarna är borta. 

Syntolkning av bild 2: En ögonblickbild av en boksida så som jag just nu läser den på "paddan". Bilden visar vit text mot svart bakgrund. Texten är ett helt slumpmässigt utdrag ur deckaren "Skymningsflickan" av Katarina Wennstam.

 
 

 

Kommentera inlägget här: