Punkter i livet

Vi är några dövblinda ungdomar som har tankar och åsikter kring dövblindhet.

#60 På resa

Kategori: Dövblindhet

Jag sitter på tåget mot Stockholm och styrelsemöt med FSDB förbundsstyrelse
Jag tycker det är viktigt att vara med och påverka och försöka påverka samhället och glra dövblindhet synligt
Vi är en liten grupp och i vissa regioner är vi väldigt få. Som i min region. Där kan det kännas svårt att få den hjälp som behövs för full delaktighet
 
Den senaste tiden har det blivit många tågresor för mig, jag jobbar som sagt en del på Mullsjö folkhögskola, och så går jag teckenspråkslinjen på distans i Härnösand. Det funkar bra med ledsagning vid byten OM det är samma bolag. Som tur är har det inte blivit några avbrott med stopp och så.... Då vet jag inte hur det skulle gå... Peppar peppar.... Hoppas jag slipper få reda på det
 
I stockholm möts jag upp av en teckenspråkstolk, det är en av de bästa hjälpmedlen för oss dövblinda! Ja för döva också förståss men för oss blir det en ytterligare tjänst med syntolkning och ledsagning.
Nu önskar jag er alla en skön onsdag ;)
//Cia
Kommentera inlägget här: